Dag ét - ROE DIARY

IMG_8076 IMG_8252 IMG_8187IMG_8165

Efter en lang og tidskrævende rejse, nåede vi endelig frem til det græske. Dog med trætte kroppe og sultne maver. Flymad er jo som bekendt ikke en favorit… På hotelværelset lå vi, ude af stand til at rejse os op. Vi rejste sent om aftenen og måtte mellemlande for, at få det til at passe med færgen næste morgen. Efter at jeg havde opført mig umuligt i alt for mange timer, fandt vi ud af, at den lange rejse var det hele værd. Intet skønnere end sol og varme. Jeg fik løbet en tur langs havnen med os i hovedet fra færgerne og sved på panden. Helt fantastisk at få rørt sig, efter at have siddet i samme fosterstilling op ad vinduet, for ikke at komme for tæt, på den type man altid frygter at side ved siden af i et fly. En lidt for stor og svedlugtende mand. Hvorfor?! Jeg var døende for frisk luft og måske føltes Athen lidt skønnere af den grund. Måtte gå i bad hele to gange, før jeg følte mig klar til vores éndags-udflugt. Vi tog metro ind mod byen og overraskende nok er alt offentligtransport gratis. Da vi sad i metroen indrømmer jeg gerne, at mine forventninger ikke var skyhøje. Udfra de faldefærdige bygninger overmalet af grafitti, forventede vi ikke ligefrem pariser-charme. Vores mål var, at finde en kur mod vores rumlende maver. Sulte og søgende gik vi gennem de overturistede gader. Vi var fastbesluttet på, ikke at spilde vores første måltid, på en af de middelmådige restauranter. Den som serverer præcis det samme som naboen. Sådan et måltid, hvor man sidder tilbage med oppustet mave, fordi brødet var bedre end hovedretten og halvtømt pung, ruineret af drikkevarepriserne, fordi man blev hevet ind på gaden, med en flyer i hånden. Rettere sagt, vi ville ikke falde i turistfælden.

Uden kort og stedsans, fandt vi endelig restaurant Osterman. Smuk, æstetisk og ægte. Bedre kunne det ikke blive. Dér sad vi med sol i bæret, helt uforstyrret, i hinandens selskab. Hvilket jo egentlig efterhånden sker sjældent. Det københavnske skænkede vi ikke en tanke og efter helt fantatisk mad og en snært af alkohol i blodet, vandrede vi videre. Akropolis fik vi set på afstand. Men helt ærligt, så spændende var det heller ikke. Det var ligsom bare ét hak på listen over de ting man ”skal” have set.

På vej hjem nød vi en solopgang og senere en solid nattesøvn. I dag sidder vi på den skønneste Ø, omringet af Middelhavet.